Jaki wózek wybrać cz.2

Wyprawka

Jaki wózek wybrać cz.2

Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji co do wyboru wózka. Odwiedziliśmy też kolejny salon w poszukiwaniu tego idealnego modelu. Dokładnie przetestowaliśmy i przyjrzeliśmy się dwóm niemieckim markom: Hartan oraz Cybex.

HARTAN

W sklepie mogliśmy obejrzeć tylko jeden z dostępnych modeli: Hartan Racer GT.

jaki wózek wybrać

Hartan Racer GT

Hartan to firma produkująca wózki o solidnej konstrukcji. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to sprzęt, który możemy z powodzeniem wykorzystać  nawet w najtrudniejszych warunkach. Jest też bardzo stabilny. Kilka cech szczególnych, które posiada:

* dwustopniowa amortyzacja, która zapewnia ogromny komfort dziecku,

* Podwójnie łożyskowane koła z komorami powietrza,

* Obszerną gondolę składaną na płasko,

* Spacerówkę z podnóżkiem z regulacją wysokości i długości

* Materiały zawierające filtry UV.

Wózek zdecydowanie nadaje się na spacery w terenie. Poradzi sobie z każdą dziurą, śniegiem, koleiną. Ma też niestety kilka wad.

Jak na niemieckiego producenta przystało, wydawać by się mogło, że wszystkie elementy będą chodzić jak po maśle. Niestety przeraził nas mechanizm odpinania barierki. Element odpinający to plastikowy guzik. Wduszenia go przysparza sporą trudność, chodzi on bardzo ciężko, a barierkę trzeba wręcz „wyrwać”. Jest to bardzo niepraktyczne, tym bardziej, że korzysta się z tej funkcji przy każdym użyciu spacerówki.  Sytuacja powtarza się przy regulacji podnóżka.

Brakuje też systemu „click”, tzn. aby zdjąć gondolę, konieczne jest jej odblokowanie po obydwu stronach i jednoczesne zdjęcie ze stelaża. Cała czynność odbywa się więc w pozycji nachylonej, wręcz „przytulenia” do wózka. Nie możemy chwycić gondoli od góry, co jest znacznie wygodniejsze.

Konstrukcja jest tak solidna, że stelaż spacerówki kojarzy się niestety z wózkiem inwalidzkim.  Z boku w oczy rzucają się stalowe rurki, śrubki i inne mocowania. Jednak to chyba taki niemiecki styl. Bardzo głęboka i ciężka budka (konieczna ze względu na możliwość regulacji oparcia) dodatkowo nadaje toporny charakter.

Jak solidnie to też ciężko. Minusem jest więc też waga. Wózek składa się łatwo ale każda z części niestety nie jest lekka. Obsługa wózka nie jest też intuicyjna.

Cena ok. 3,5 tys.


 

CYBEX

Model do którego się odniosę to Cybex Priam. Nowość na polskim rynku. Tak zwany odpowiednik Bugaboo Cameleon3. Podobny ale tylko na pierwszy rzut oka.

Cybex opinia

Cybex Priam

 

Czym się charakteryzuje:

* Składanie odbywa się za pomocą jednej ręki,

* Opcja dwóch kół do radzenia sobie z wysokimi progami (dotychczas jedynie w Bugaboo),

* Powiększana budka, pozwalająca na prawie całkowitą ochronę przed słońcem (dotychczas jedynie w Bugaboo),

* Filtry UV,

* magnetycznie zamykany, powiększany kosz na zakupy,

* Wybór spacerówki kubełkowej, bądź klasycznej (Bugaboo ma jedynie kubełkowy model),

* Wysokość krzesełka w spacerówce dopasowana jest do typowej wysokości stołów (użycie jako mobilnego krzesełka dziecięcego w restauracji),

Design Bugaboo i Cybex jest bardzo zbliżony. Zarówno jeden jak i drugi model miał się wpasować w nowoczesny styl. Uważam jednak, że wózki te mają sporo różnic.

Konstrukcja wózków jest podobna. Jednak Cybex Priam nie posiada żadnej amortyzacji. Uważam, że jest to znacząca różnica.

bugaboo a cybex priam

Bugaboo konstrukcja

Porównanie cybex i bugaboo

Cybex konstrukcja

Priam a Bugaboo

Amortyzacja przednich kół wózka Bugaboo Cameleon3

Bugaboo posiada co prawda amortyzację jedynie kół przednich. System ten powoduje ochronę frontu wózka, czyli stronę, po której dziecko ma główkę. Podczas mocnego nacisku na oś przednią (czyli podczas pokonywania przeszkody), przód ugina się, a tym samym niweluje wstrząsy. Amortyzacja tylnych kół nie jest aż tak istotna (stanowi ochronę dolnych partii ciała dziecka). Dzięki regulowanej amortyzacji na przedniej osi, pokonywanie przeszkody jest też znacznie ułatwione. Nie jest konieczne unoszenie wózka.

Bugaboo posiada też przekładaną rączkę. Możemy pozwolić dziecku w trakcie spaceru oglądać świat, a już za chwilę obserwować jak śpi, bez konieczności zdejmowania siedziska. Wózek Priam nie posiada tej funkcji.  Ma też negatywną cechę związaną z rączką. Otóż, ma ona jakby spory luz, co sprawia, że mamy odczucie jakbyśmy w mniejszym stopniu mieli kontrolę nad wózkiem.

Pomimo, że Priam ma powiększaną budkę, rozciąga się ona w mniejszym zakresie aniżeli w Bugaboo (Jeden i drugi wózek ma filtry UV).

Cena Cybex Priam jest bardzo wysoka- zestaw w Polsce to koszt powyżej 5 tys.

A Wy znacie te wózki? Co o nich myślicie?

5 komentarzy

  1. Karina

    24 października 2017 at 11:06

    Mała aktualizacja – Cybex Priam MA AMORTYZACJĘ. Jeśli jeśli ktoś uważa że jest ona niezbędna, to warto zwrócić uwagę czy kupujemy stelaż z 2017 roku. Mam nadzieję że w ostatnim czasie nikt nie zrezygnował z Priama po lekturze tej recenzji. 😉

    Druga uwaga – tryb dwukołowy nawet w październiku 2015 nie był zarezerwowany jedynie dla Bugaboo. Ma go również Stokke Xplory, dostępny w Polsce od kilku dobrych lat.

  2. Klara

    21 grudnia 2015 at 18:35

    Ja szukałam wózka na naprawdę duzych kołach, mieszkamy na obrzeżach lasu, takze ciezki teren na spacery, potrzebowalam wozka do zadan specjalnych, po wielu godzinach spedzonych na poszukiwaniach, znalazlam model idealny, na mega duzych pompowanych kolach i do tego z doskonala amortyzacja, to model Durango z euro cart.

  3. Beti

    1 listopada 2015 at 15:35

    Witam właśnie szukam wózka i ten Cybex praim był moim faworytem i nadal jest ale cena jest zbyt wysoka. Ale plusem są foteliki samochodowe z funkcją spania dla niemowląt co dla mnie jest ogromnym plusem aby dziecku było wygodnie podczas podróży gdyż mieszkam w Holandii i często jeżdżę do

    1. Beti

      1 listopada 2015 at 15:37

      Witam właśnie szukam wózka i ten Cybex praim był moim faworytem i nadal jest ale cena jest zbyt wysoka. Ale plusem są foteliki samochodowe z funkcją spania dla niemowląt co dla mnie jest ogromnym plusem aby dziecku było wygodnie podczas podróży gdyż mieszkam w Holandii i często jeżdżę do Polski. Nie wyobrażam sobie przez 10 godzin maleństwa skulonego jak w tych niby pozadnych fotelikach.. pozdrawiam 🙂

    2. ania

      24 kwietnia 2016 at 21:00

      Podczas jazdy fotelik ma byc zlozony do pozycji siedzacej! Jedynie np. podczas zakupow mozna ten fotelik rozlozyc. W foteliku zwyklym dziecko nie powinno przebywac dluzej niz dwie godziny, w przypadku rozkladanych fotelikow(cloud q i kiddicare) mozna ten czas wydluzyc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *